#UNEXPECTEDBOX

"Det finns fejk och det finns på riktigt. Det här känns verkligen på riktigt. En tråkig mötesplats skapades till en riktig klubbupplevelse av rang med en mästerlig nästintill magisk oväntad illusion. Ett bidrag som verkligen stack ut, med en fantastisk kombination av hantverket och kvalité. Stort grattis!"

Juryns motiveringen när IDEI och #unexpectedbox vann Årets Hantverk vid Gyllene Hjulet-galan 2016.

En grå novembermorgon 2015 möttes besökarna på Stockholms Centralstation av en stor box, helt klädd i speglar, utan avsändare. När dagen var slut hade ett hundratal människor fått en upplevelse de sent ska glömma.

 

På uppdrag av Patriksson Communication tog IDEI fram en installation som väckte uppmärksamhet i såväl traditionell media som på nätet, med syfte att skapa intresse för invigningen av Mall of Scandinavia.

 

Kampanjen blev en succé och trycket var enormt när MoS öppnades. ”Unexpected Box” sågs av drygt 400k människor på nätet och var en viktig del i att bygga hypen.

Spegelkub Stockholm Centralstation
Spegelkub Stockholm Centralstation
Rebecca och Fiona Silent disco