På IDEI gör vi både mindre och större koncept för butiksmiljöer, ibland växer det lilla ut till ett fullfjädrat koncept – från grönsaksavdelning till kassalinje. Det var fallet med ICA Liljeholmen som vann årets butik på Dagligvarugalan 2021. I en serie inlägg berättar vi här hur det gick till.
Samarbetet med Ica Kvantum Liljeholmen inleddes 2015 då vi designade och producerade en juice- och smoothiebar till frukt- och gröntavdelningen. Samarbetet med butiksmiljön fortsatte sedan steg för steg med ny fiskavdelning, charkavdelning och kassamöbler där IDEI stod för allt från ritning till el och VVS-projektering.
När ICA Liljeholmen sedan skulle göra en allmän ombyggnad föreslog vi ett genomgående butikskoncept där kunden tas med på en inspirerande matresa. På detta sätt vävdes butiksmiljön samman och det skapades en röd tråd genom butiken. I kommande inlägg kommer vi titta närmare på hur matresans olika delar skapades.
Comentarios